miercuri, 8 iulie 2009

Şapte

Nora a împlinit 7 luni.
În aceste şapte luni a învăţat să facă mai multe lucuri decât ar fi putut să înveţe orice adult.

Astăzi ea ştie să se ridice în şezut, are chiar două tehnici pentru asta.

Se ţine pe picioare. Nu, n-am pus-o eu, pur şi simplu, când a simţit podeaua sub tălpi s-a făcut băţ. Am lăsat-o uşurel şi s-a îndreptat la verticală. A râs fericită şi s-a lăsat moale, s-o pot aşeza în fund.

Are un dinte mare şi unul mic, încă ascuns de gingie, dar care se va iţi în curând.

Ştie să silabisească, zice ma-ma, me-me şi na-na. Şi nu, când zice mama, nu se referă la mine.

Chiuie şi ţipă.

Îşi răsuceşte părul când îi e somn.

Şi-a descoperit urechile. Îniţial am crezut că o deranjează cerceii, dar nu. Are urechi. Şi sunt tare interesante. Şi-s şi două. Poate să se tragă de ambele.

E stângace.

E în continuare izvor de bale, suge degetul, caută singură sânul şi face ca un procuşor căutător de trufe.

Suge din şezut. Eu îi spun "poziţia viţeluşă", pentru că suge când vrea ea. Se joacă, se rostogoleşte, chiuie şi mai ia o gură. Iar se joacă, se lasă, se ridică şi mai ia o gură.

Stă în patru labe, dar nu înaintează. Nu se târăşte. Ajunge la obiectele pe care şi le doreşte prin rostogoliri şi ridicări repetate.

Când mă aplec deasupra ei să o giugiulesc îmi prinde faţa în mâini şi ma iubeşte şi ea.

Se revoltă când îi iei ceva din mână. Ştie unde ai ascuns un obiect.

A desfăcut pasta de dinţi şi a morfolit cu plăcere nişte Blend-a-Med. Tot aşa a mâncat şi nişte Pâte à l'eau de la Avene.

Îi plac telecomenzile mai mult decât telefoanele mobile.

Se bucură imens când o vede pe Sofi şi vorbesc pe limba lor. Sofi îi spune bebe, o mângâie pe păr şi îi dă jucării. I le şi ia, dar Nora nu se supără pe ea niciodată.

Râde şi e mereu veselă. E circumspectă cu străinii aproximativ un minut. După care le râde cu toată gura ei ştirbă.

Stă de-a curmezişul în căruţ să se poată uita în lateral.

Se gâdilă pe burtică şi-i place să o scarpin uşurel pe spate.

Molfăie pâine, covrigi, rondele de orez expandat şi pufuleţi. Iaurt şi fructe.

Bea apa cu paharul.

Încă mănâncă noaptea. Adică eu îi dau să mănânce, că ea ar dormi. Se culcă la 9 seara şi se trezeşte la 10 dimineaţa. Boieroaică.

Creşte şi e sănătoasă.

7 comentarii:

  1. Este om in toata firea:-)
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce drag imi e sa te citesc. Ai un stil aparte, parca te asezi la scris - atata liniste, atata claritate, e o lumina minunata dinspre voi, tu si Nora. Sunteti tare frumoase! La chip si la suflet. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. La multi ani Nora, esti o minune!

    in alta ordine de iei...te muti departe?....

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumim de urari si complimente. Am rosit un pic...

    Degetico, da, ma mut departe... In Pajura, pe la Casa Scanteii. Of. Nu ma intreba. :(

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani! Stiu ca v-am mai urat o data dar nu m-am abtinut sa o fac si acuma cand am citit...
    Va pup si va iubesc pe amandoua!

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos scris! Bucura-te de fiecare clipa! Trec tare repede! Iti spune o mama care nu mai avea rabdare sa-i creasca bebelusul...si acum intorc capul dupa bebelusi in parc...:)))

    RăspundețiȘtergere
  7. tare frumos ai scris! si voi doua sunteti minunate! la multi ani, nora, chiar daca cu intarziere :)

    RăspundețiȘtergere